Spraakonderzoek modaliteit

Professoren van de universiteiten van Rotterdam, Maastricht en Stanford University doen onderzoek naar beslissingen van consument. Zij onderzoeken of er een verschil is tussen een mondelinge of motorische keuze. (bijvoorbeeld het indrukken van een knop).

Voorheen werden de onderzoeken uitgevoerd op locatie wat de nodige tijd en energie kostte. Een groot nadeel van het fysiek uitvoeren van deze experimenten was dat deze methode niet schaalbaar was. 

Genius Voice heeft een webapplicatie gemaakt waarin participanten een keuze kunnen maken door spraak of klik. Hierdoor kunnen de onderzoekers op grote schaal onderzoek uitvoeren, in een fractie van de tijd. Bovendien kan de web applicatie geïntegreerd worden in enquêtesoftware, zoals Qualtrics.




"Schaalbaar onderzoek doen naar spraak"

Proces

“We zijn erg tevreden over de samenwerking; Het team van Genius Voice heeft aandachtig geluisterd naar onze suggesties over hoe de interface eruit zou moeten zien, aan welke eisen deze moet voldoen en welke kenmerken van het grootste belang zijn om dit een geschikte tool te maken voor het verzamelen van gegevens. Het kostte ons een paar rondes om de optimale oplossing te ontwikkelen en Genius Voice was erg geduldig en deed zijn best om aan onze behoeften en eisen te voldoen. Tijdens het hele proces reageerden ze op tijd en waren ze betrokken en gemotiveerd om ons te helpen bij het creëren van de best mogelijke tool."

- Caroline Goukens, Anne-Kathrin Klesse

Resultaat

“De interface die Genius Voice voor ons heeft ontwikkeld, maakt het verzamelen van gegevens veel eenvoudiger dan voorheen, aangezien we onze onderzoeken nu online kunnen uitvoeren met verschillende panels; we integreren de interface gewoon in onze vragenlijst-tool. Dit stelt ons in staat om onze onderzoeksvraag te beantwoorden in een realistische, digitale setting en garandeert de validiteit van de resultaten die we behalen.” 

- Caroline Goukens, Anne-Kathrin Klesse